BLOG - SPOLETO 2017

• Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Artykuły

SPOLETO - DZIEŃ 1.

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 1.

W drodze ... Podekscytowani rozpoczynamy naszą włoską przygodę. Po długiej podróży szczęśliwie dotarliśmy do celu. Spoleto przywitało nas słońcem i pięknymi widokami. Mamy nadzieję, że spotkanie na lotnisku w Rzymie  prezydenta Bronisława Komorowskiego z małżonką jest zapowiedzią udanych praktyk. Z niecierpliwością oczekujemy na przydział zadań :)

14 maja 2017

SPOLETO - DZIEŃ 2.

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 2.

Buongiorno Spoleto! Dzisiejszy dzień spędziliśmy na zapoznaniu się z miejscem, w którym będziemy mieszkać, pracować i odpoczywać przez najbliższe trzy tygodnie - urokliwym Spoleto. Założone w VI w. p.n.e. przez Umbrów zachowało swój klimat sprzed setek lat. Wąskie, kręte uliczki, pozostałości rzymskich murów Porta della Fuga i robiące wrażenie budowle: katedra, Bazylika S. Salvatore, średniowieczny akwedukt czy ruiny amfiteatru.

15 maja 2017

Czytaj więcej o: SPOLETO - DZIEŃ 2.

SPOLETO - DZIEŃ 3.

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 3.
Cucina, agenzia di viaggi czy albergo?* Krótki egzamin umiejętności językowych zapoczątkował przydział naszych zadań stażowych. Sprawdzian nie był dla nas trudny, ale rozmowa w języku włoskim trochę nas onieśmielała. Pokonaliśmy tremę i doskonale poradziliśmy sobie z tym zadaniem. Każdy z nas dowiedział się, gdzie będzie odbywał praktykę. Całą grupą udaliśmy się, aby zapoznać się z hotelami, restauracjami czy biurami. Pracujemy w Hotel Dei Duchi, Trattoria Pecchiarda, My Bar, Hotel Clintunno, Ristorante Cava, Ristorante Sabatini, Ostello Villa Redenta, Hotel Europa, Assicurazioni Cattolica, AV Viaggi.

Z niecierpliwością oczekujemy na rozpoczęcie pracy :)

16 maja 2017

SPOLETO - DZIEŃ 4.

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 4.

Buon appetito!  Natalia e Karolina. Jednym z miejsc praktyk uczniów profilu technik żywienia i usług gastronomicznych jest MY BAR. Pracują tam Natalia i Karolina z klasy II Te/g. Jest to bistro, które specjalizuje się w serwowaniu śniadań i lunchów. Znane jest w Spoleto z doskonałej jakości kawy, przygotowywanej na różne sposoby. Cappuccino, espresso, latte americano czy espresso macchiato nie są już dla naszych stażystek tajemnicą.

17 maja 2017

Czytaj więcej o: SPOLETO - DZIEŃ 4.

SPOLETO - DZIEŃ 5.

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 5.
Nostra casa - kilka słów o Ostello Villa Redenta. Praktyki we włoskich przedsiębiorstwach, w historycznym, "klimatycznym" miasteczku, przebywanie na co dzień wśród ludzi o innej kulturze, mentalności, zwyczajach to nie wszystkie atrakcje jakie nas tutaj spotykają. Mieszkamy w pięknym XVII w. obiekcie, otoczonym parkiem miejskim, położonym w niewielkiej odległości od centrum Spoleto.

18 maja 2017

Czytaj więcej o: SPOLETO - DZIEŃ 5.

SPOLETO - DZIEŃ 6.

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 6.

Włoska petarda - Trattoria Pecchiarda. W dniu dzisiejszym gościmy w kolejnej restauracji, w której szlifują swój kunszt kulinarny Ania i Marcin z klasy III ZSZ. Trattoria Pecchiarda to lokal rodzinny prowadzony z pokolenia na pokolenie od ponad 100 lat. Usytuowany jest on pomiędzy historycznymi murami Spoleto, doskonale wkomponowany w zabudowę Starego Miasta.

19 maja 2017

Czytaj więcej o: SPOLETO - DZIEŃ 6.

SPOLETO - DZIEŃ 7.

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 7.

Tradizione e modernita - Hotel dei Duchi**** Oliwia, uczennica klasy III Te/h, kształcąca się w zawodzie technik hotelarstwa prezentuje nam dzisiaj swoje miejsce stażu. Hotel dei Duchi to czterogwiazdkowy obiekt położony w zabytkowym centrum Spoleto, na terenie parku Ancajani. Z hotelowych okien rozciąga się przepiękny widok na miasteczko oraz ruiny rzymskiego amfiteatru.

20 maja 2017

Czytaj więcej o: SPOLETO - DZIEŃ 7.

SPOLETO - DZIEŃ 8.

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 8.

Poznajemy smaki Umbrii. Codzienne poszukiwania nowych doznań kulinarnych Umbrii doprowadziło nas do Via dell'Arringo, gdzie znajduje się restauracja Tric-Trac, znana z włoskiego serialu Don Mateo (Ojciec Mateusz). Mieliśmy okazję spróbować charakterystycznego dla tego regionu przysmaku - tartufi, czyli trufli. No i oczywiście włoska kawa.

21 maja 2017

Czytaj więcej o: SPOLETO - DZIEŃ 8.

SPOLETO - DZIEŃ 9

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 9

Wycieczkowo :) Dzień dobry, witam Państwa nazywam się Elżbieta Lis i reprezentuję Spółdzielnię Azzurra ze Spoleto. Będę dzisiaj Państwa pilotem i przewodnikiem na wycieczce do Casscata delle Marmore.  Główną atrakcją okolic miasta Terni jest jeden z najpiękniejszych i najwyższych sztucznych wodospadów Europy. Obecny wygląd Marmurowych Wodospadów zawdzięczamy papieżowi Piusowi VI, który w 1787 r. polecił utworzyć tarasy z marmuru pod wodospadami.

22 maja 2017

Czytaj więcej o: SPOLETO - DZIEŃ 9

SPOLETO - DZIEŃ 10.

Przejdź do - SPOLETO - DZIEŃ 10.

ECONOMISTA TURISTICO. Wakacje coraz bliżej i w biurach podróży coraz większy ruch. Nasze ekonomistki Ania i Wiola z klasy III Te/h coś o tym wiedzą :) Odbywają swój włoski staż w biurze podróży Agenzia AV Viaggi "per chi ama viaggiare". W tym nowoczesnym przedsiębiorstwie priorytetem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie oraz zapewnienie bezpieczeństwa i udanych wakacji. Jednak praca w biurze podróży to nie tylko przygotowywanie ofert turystycznych, ale także rozliczenia, rachunki oraz faktury. W tym są dobre nasze dziewczyny... Księgują, kalkulują, fakturują wykorzystując przy tym odpowiednie programy komputerowe. Wszystko to w miłej atmosferze, con cornetto e un caffe, z rogalikiem i kawą.

23 maja 2017

Czytaj więcej o: SPOLETO - DZIEŃ 10.