Rekrutacja na rok szkolny 2020/2021
Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 4 im. Królowej Jadwigi r. szk. 2020/2021
TECHNIK EKONOMISTA
Czego będziesz się uczył?
W RAMACH KWALIFIKACJI EKA.04. Prowadzenie dokumentacji w jednostce organizacyjnej.
1. Stosowania wybranych przepisów prawa w prowadzeniu działalności.
2. Prowadzenia dokumentacji biurowej i magazynowej.
3. Prowadzenia dokumentacji procesu sprzedaży.
4. Gospodarowania rzeczowymi składnikami majątku.
5. Sporządzania biznesplanu.
W RAMACH KWALIFIKACJI EKA.05. Prowadzenie spraw kadrowo-płacowych i gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych.
1. Prowadzenia rekrutacji i selekcjonowania kandydatów do pracy.
2. Sporządzania dokumentacji kadrowej.
3. Prowadzenia spraw związanych ze świadczeniami socjalnymi.
4. Rozliczania wynagrodzeń i składek pobieranych przez ZUS.
5. Prowadzenia analizy zatrudnienia i wynagrodzeń.
6. Prowadzenia ewidencji podatkowych i rozliczeń podatkowych.
7. Prowadzenia rozliczeń finansowych z kontrahentami i bankami.
Perspektywy absolwenta.
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik ekonomista może zostać zatrudniony w:
- bankach;
- urzędach miasta;
- urzędach skarbowych;
- biurach rachunkowych;
- oddziałach i jednostkach terenowych ZUS;
- przedsiębiorstwach produkcyjnych, usługowych i handlowych, które w ramach własnych struktur zatrudniają ekonomistów do biur, działów finansowo-księgowych, zaopatrzenia, zbytu, kadr i płac, marketingu, itp.
Może także prowadzić własną działalność gospodarczą.
INNOWACJA PRAWNO-FINANSOWA
Cele innowacji:
- poszerzenie możliwości wyboru przyszłego zawodu,
- nabycie podstawowej wiedzy z zakresu prawa administracyjnego, cywilnego, finansowego, gospodarczego oraz prawa pracy,
- poszerzenie branżowych umiejętności językowych o terminologię prawniczą,
- nabycie umiejętności wyszukiwania przepisów prawnych i ich interpretowania,
- zapoznanie z podstawami zarządzania finansami przedsiębiorstw, finansami publicznymi, finansami ubezpieczeń, a także finansami gospodarstw domowych,
- wprowadzenie do rynku kapitałowego,
- zapoznanie z instytucjami rynku kapitałowego,
- poznanie instrumentów rynku kapitałowego (akcje i obligacje oraz prawa z nimi związane),
- nabycie praktycznej umiejętności inwestowania na giełdzie poprzez udział w Szkolnej Internetowej Grze Giełdowej, przybliżenie specyfiki pracy doradcy podatkowego, doradcy finansowego, maklera giełdowego, brokera reasekuracyjnego.
Zajęcia innowacyjne będą odbywać się w ramach zajęć edukacyjnych: „innowacja” (program autorski), na lekcjach kształcenia zawodowego w zakresie teoretycznym oraz praktycznym i języka angielskiego zawodowego w zakresie rozszerzonym o słownictwo z zakresu prawa i finansów.
TECHNIK HOTELARSTWA
Czego będziesz się uczył?
W RAMACH KWALIFIKACJI HGT. 03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie:
1. Utrzymywania czystości i porządku w obiekcie hotelarskim.
2. Przygotowywania i podawania śniadań.
3. Organizowania usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie.
W RAMACH KWALIFIKACJI HGT.06. Realizacja usług w recepcji.
1. Rezerwacji usług hotelarskich.
2. Obsługi gości w recepcji.
Perspektywy absolwenta.
Absolwent może zostać zatrudniony w:
- obiektach noclegowych w kraju i za granicą (hotelach, motelach, pensjonatach, ośrodkach wypoczynkowych, na statkach pasażerskich, promach itp.);
- recepcji;
- spa & wellness;
- dziale gastronomicznym;
- dziale organizacji konferencji i spotkań biznesowych;
- biurach podróży;
- agencjach turystycznych i centrach informacji turystycznej.
Ponadto może prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie usług hotelarskich.
INNOWACJA: event manager
Organizator eventów planuje, organizuje, koordynuje i nadzoruje imprezy rozrywkowe. Do jego obowiązków należy kompleksowe zorganizowanie imprezy rozrywkowej.
Innowacja ta jest dopełnieniem profilu zawodowego usług hotelarskich.
Cele innowacji:
- poszerzenie możliwości wyboru zawodu,
- przybliżenie specyfiki pracy event managera,
- zapoznanie z zasadami tworzenia eventów,
- doskonalenie umiejętności kalkulacji imprez,
- poznanie technik negocjacji,
- doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej,
- zapoznanie z technikami rozwiązywania konfliktów,
- poszerzenie wiedzy na temat typów klientów,
- zapoznanie z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi
- organizowania eventów.
Zajęcia innowacyjne będą odbywać się w ramach zajęć edukacyjnych „innowacja” (program autorski) oraz na lekcjach kształcenia zawodowego w zakresie teoretycznym oraz praktycznym i języka angielskiego w zakresie rozszerzonym (specjalistyczna komunikacja - konwersacje).
TECHNIK ORGANIZACJI TURYSTYKI
Czego będziesz się uczył?
W RAMACH KWALIFIKACJI HGT.07. Przygotowanie imprez i usług turystycznych.
1. Projektowania imprez i usług turystycznych.
2. Zamawiania imprez i usług turystycznych.
W RAMACH KWALIFIKACJI HGT.08. Obsługa klienta oraz rozliczanie imprez i usług turystycznych.
1. Prowadzenia informacji turystycznej.
2. Obsługi klientów korzystających z usług turystycznych.
3. Rozliczania usług i imprez turystycznych.
Perspektywy absolwenta.
Absolwenci tego kierunku znajdą zatrudnienie między innymi w:
- biurach podróży;
- agencjach turystycznych;
- informacji turystycznej;
- firmach transportowych prowadzących sprzedaż biletów lotniczych i autokarowych;
- organach administracji rządowej i samorządowej zajmujących się promocją turystyki;
- hotelach jako animator czasu wolnego, rezydent;
Ponadto może pracować jako pilot/przewodnik turystyczny lub prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług turystycznych.
INNOWACJA: steward/stewardessa. Zadania personelu pokładowego
Steward, stewardessa pracuje w samolotach i na statkach. Do ich obowiązków należy obsługa pasażerów i zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów i lotu.
Innowacja ta jest dopełnieniem profilu zawodowego usług turystycznych
Cele innowacji:
- poszerzenie możliwości wyboru zawodu.
- poszerzenie wiedzy z zakresu funkcjonowania portów lotniczych,
- zapoznanie z istotą pracy personelu pokładowego,
- zwiększenie zakresu branżowych umiejętności językowych,
- przybliżenie specyfiki pracy na statku powietrznym,
- utrwalenie wiedzy i umiejętności z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,
- podniesienie ogólnej sprawności fizycznej i wydolności organizmu,
- doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej,
- zapoznanie z asortymentem serwowanym na pokładach samolotów,
- zapoznanie z podstawowymi technikami obsługi klienta,
- zapoznanie z podstawowymi aktami prawnymi dotyczącymi przewoźników lotniczych.
Zajęcia innowacyjne będą odbywać się w ramach zajęć edukacyjnych: „innowacja” (program autorski), na lekcjach kształcenia zawodowego w zakresie teoretycznym oraz praktycznym, wychowania fizycznego i języka angielskiego w zakresie rozszerzonym (specjalistyczna komunikacja - konwersacje)
TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH
Czego będziesz się uczył?
W RAMACH KWALIFIKACJI HGT.02. Przygotowywanie i wydawanie dań.
1. Oceny jakości surowca.
2. Przechowywania żywności.
3. Przygotowania produktów i stanowiska pracy.
4. Obsługi sprzętu gastronomicznego.
5. Przygotowania dań zimnych, gorących i podstawowych deserów.
6. Wydawania dań.
W RAMACH KWALIFIKACJI HGT.12. Organizacja żywienia i usług gastronomicznych.
1. Oceniania jakości żywności.
2. Planowania żywienia z uwzględnieniem alternatywnego sposobu żywienia.
3. Organizowania żywienia w produkcji gastronomicznej.
4. Wykonywania usług gastronomicznych.
5. Ekspedycji potraw i napojów.
Perspektywy absolwenta.
Absolwent może zostać zatrudniony w:
- restauracjach;
- restauracjach hotelowych;
- ośrodkach wczasowych;
- gospodach regionalnych;
- kawiarniach;
- bistro;
- nowoczesnych stołówkach pracowniczych;
- stołówkach szkolnych, przedszkolach, żłobkach;
- firmach cateringowych;
- przedsiębiorstwach wytwarzających półprodukty i produkty kulinarne.
Ponadto może prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie żywienia i usług gastronomicznych.
INNOWACJA: barista
Barista dobiera, przygotowuje i dekoruje różne rodzaje kawy z odpowiednich gatunków. Zna właściwości kawy i jej wpływ na organizm. Parzy kawę różnymi technikami.
Innowacja ta jest dopełnieniem profilu zawodowego technika żywienia i usług gastronomicznych.
Cele innowacji:
- poszerzenie możliwości wyboru zawodu,
- przybliżenie specyfiki pracy baristy,
- zapoznanie z zasadami pracy za barem,
- poznanie standardów i nabycie umiejętności profesjonalnej obsługi klientów przy barze,
- nabycie umiejętności profesjonalnego podejścia do klienta ,
- nabycie umiejętności efektywnego parzenia i podawania kawy,
- określenie struktury organizacyjnej baristy i obowiązków pracowników baru,
- doskonalenie umiejętności komunikacji interpersonalnej,
- zapoznanie z technikami rozwiązywania konfliktów,
- poszerzenie wiedzy na temat typów klientów,
Zajęcia innowacyjne będą odbywać się w ramach zajęć edukacyjnych „innowacja” (program autorski) oraz na lekcjach kształcenia zawodowego w zakresie teoretycznym oraz praktycznym i języka angielskiego (specjalistyczna komunikacja – konwersacje).
Pliki do pobrania
Regulamin rekrutacji do kl. I 20-21 - Kopia.pdf (293.92 KB)