Praca szuka człowieka - Event manager a może stewardessa?

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
22 maja 2018

Współczesny rynek pracy stawia wiele wyzwań. Młody człowiek, zastanawiając się nad wyborem drogi kształcenia rozważa,   kim chciałby być, co chciałby robić w życiu. I żeby to było ciekawe... Myśląc o wyborze szkoły średniej, trzeba wiedzieć, iż to tu  zaczyna proces budowania kariery.  Rynek pracy jest wymagający i dynamiczny. Od absolwentów oczekuje się nie tylko solidnej wiedzy i dyplomu, ale szeroko rozumianych kompetencji, innowacyjności, przedsiębiorczości, umiejętności współpracy i ciągłego doskonalenia. Skończyła się era tzw. karier liniowych, które rozpoczynały się zdobyciem wykształcenia, zatrudnieniem i stopniowym awansowaniem aż do emerytury !

Rolą zatem współczesnej szkoły jest szybkie  reagowanie  na zmiany i dostosowanie oferty do potrzeb i oczekiwań uczniów. Rolą młodzieży -  przygotowanie do trafnego wyboru zawodu, jak i dalszego kształcenia i rozwijania własnego potencjału.

 Jak to zrobić?

Skorzystać z oferty innowacji w zawodach:

technik obsługi turystycznej – sterward/stewardessa

 technik hotelarstwa  - event manager

 Event manager, czyli kto ?

            Współczesny hotel to  nie tylko miejsce noclegowe. Przed hotelami otwierają  się nowe możliwości rozwoju wraz z wkroczeniem obiektu  w przestrzeń eventową. Klienci poszukują niestandardowych rozwiązań, a nowoczesne obiekty chwalą się  coraz bardziej zróżnicowaną ofertą.   Jedną z dodatkowych konkurencyjnych ofert jest organizowanie przez hotel eventów.

Kierunek  technik hotelarstwa  wzbogaciliśmy o innowację: Event manager

Event manager to inaczej  kierownik działu organizacji imprez. To osoba,  która odpowiedzialna jest za kompleksowe zorganizowanie imprez, np. bankietów okazjonalnych,  szkoleń biznesowych, konferencji, jubileuszy, gali, wesel, wystaw, targów,  ale też imprez masowych, jak pikniki, imprezy sportowe, festiwale itp.  

Osoba na tym stanowisku ściśle współpracuje z wieloma działami
i pracownikami, aby zrealizować stawiane przed nią cele. Organizacja imprez bowiem  wymaga dobrej koordynacji wielu działów lub osób - i to właśnie event manager jest za to odpowiedzialny.

Od przyszłych pracowników na tym stanowisku wymaga się (oprócz odpowiedniego wykształcenia): umiejętności organizacyjnych, komunikacyjnych, sumienności, odporności na stres, dyspozycyjności.

Uczeń kształcący się na kierunku technik hotelarstwa w ramach innowacji event manager będzie miał możliwość  zgłębić  tajniki tego zawodu, m. in. poznać rodzaje eventów, skutecznie planować i organizować tego typu usługi, nabyć umiejętności technik  komunikacyjnych i negocjacyjnych, poznać przepisy prawa dotyczące organizacji eventów.

Ważnym elementem nabycia umiejętności jest praktyka. Nawiązaliśmy współpracę z jedną największych w Polsce firm eventowych: Śląską Agencją Reklamy i Marketingu  z siedzibą w Chorzowie. 

http://www.sarim.com.pl/ 

W ramach współpracy  m.in.:

  • odbywać się będą spotkania, warsztaty  przedstawicieli firmy z uczniami realizującymi innowację,
    • planowane są wizyty studyjne młodzieży na otwartych imprezach eventowych organizowanych przez firmę oraz zaangażowanie uczniów w organizację  eventów,
    • wsparcie merytoryczne firmy w zakresie organizowania szkolnych eventów (np. Dzień Otwarty dla Gimnazjalistów, Światowe Dni Turystyki, Dzień Hotelarza i Turysty).

 

 

A może sterward/stewardessa i praca w chmurach?

 

 

Turystyka jest branżą, która niezwykle dynamicznie się rozwija. Ludzie coraz chętniej podróżują, poszukując nowych wrażeń, ale też ich oczekiwania są coraz większe.  Szukają wyjazdów zorganizowanych, wzrasta liczba osób korzystających z kompleksowej obsługi biur podróży czy agencji turystycznych. Oczekują profesjonalizmu i komfortu. Komfortową podróż niewątpliwie zapewnia lot samolotem.

Kierunek  technik obsługi turystycznej wzbogaciliśmy o innowację: Steward/stewardessa. Zadania personelu pokładowego.

W tym obszarze nawiązujemy współpracę z firmą Aviation Consulting.

 Steward/stewardessa   pracuje w samolotach i na statkach. Do ich obowiązków należy  obsługa pasażerów i  zapewnienie bezpieczeństwa pasażerów i lotu. Praca w tym zawodzie kojarzona jest z  prestiżem, dalekimi podróżami, spotkaniami z ciekawymi ludźmi, a także satysfakcjonującymi zarobkami. Od przyszłych pracowników w tym zawodzie  wymaga się nie tylko dobrego stanu zdrowia i schludnego wyglądu, ale też znajomości języków obcych, umiejętności komunikacyjnych czy radzenia sobie ze stresem.

Uczeń kształcący się na kierunku technik obsługi turystycznej  w ramach innowacji Steward/stewardessa   będzie miał możliwość m.in.: poznać specyfikę pracy na statku powietrznym oraz jego budowę, etykę i sylwetkę  zawodu, podstawy prawa lotniczego, tajniki gastronomii lotniczej, obsługiwać klientów diagnozując ich potrzeby, a także przeszkolić się w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej. Stawiamy na komunikację w języku obcym i rozwijanie sprawności fizycznej podczas zajęć wychowania fizycznego.

W ramach innowacji nie może zabraknąć elementów praktycznych:

  • spotkań i warsztatów ze  stewardessą i przedstawicielami linii lotniczych,
  • wizyt studyjnych młodzieży w portach lotniczych  - zapoznanie z warunkami, metodami i technikami pracy personelu pokładowego,
  • zapoznania z funkcjonowaniem i obsługą  portów lotniczych,
  •  wycieczka – lot samolotem.