Turyści w Łodzi

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
8 listopada 2016

W dniu 26.10.2016r. wybraliśmy się na wycieczkę klasową do Łodzi. Swoją podróż rozpoczęliśmy o godzinie 5:50 porannym kursem taksówkami na dworzec PKP w Sosnowcu. O godzinie 6:41 rozpoczęliśmy 3 godzinną jazdędo Łodzi pociągiem PKP INTERCITY.

Podróż była przyjemna ze względu na komfortowe warunki panujące w pociągu. Stacją końcową była Łódź Kaliska, gdzie zaczęła się nasza przygoda związana z pobytem w tym mieście.

Po przyjeździe do Łodzi w pierwszej kolejności udaliśmy się do punktu informacji turystycznej, gdzie zakupiliśmy dzienne bilety umożliwiające przejazd komunikacją miejską.

Pierwszą atrakcją, którą zobaczyliśmy było, Muzeum Kinematografii w pałacu Karola Scheiblera ,które zdecydowanie najbardziej przypadło całej grupie do gustu. Muzeum podzielone jest na wiele sal tematycznych, a taktóra spodobała nam się najbardziej, to sala w których znajdowała się scenografia do znanych nam z dzieciństwa bajek np. Misia Uszatka.

Oprócz tego w muzeum można było zobaczyć liczne plakaty, elementy scenografii, urządzenia techniczne, zdjęcia oraz inne pamiątki związane z kinematografią.

Po zwiedzeniu Muzeum Kinematografii udaliśmy się na krótki spacer, podczas którego mieliśmy okazję zobaczyć Księży Młyn, czyli rozległą dzielnicę, która przetrwała w sposób niemal kompletny z okresu rozkwitu przemysłowego Łodzi. Był to zespół fabryczno-mieszkalny, rodzaj miasta w mieście.

Następnie korzystając z komunikacji miejskiej udało nam się dotrzeć do najpopularniejszej ulicy Łodzi- ulicy Piotrkowskiej. Na Piotrkowskiej można zobaczyć ciekawe pomniki np. Trzech Fabrykantów, Ławeczka J. Tuwima, kuferek Reymonta, czy pomnik Łodzian. Przy ulicy znajduje się również Aleja Gwiazd Łódzkiej Drogi Sławy, gdzie po stronie wschodniej są gwiazdy reżyserów a po stronie zachodniej aktorów. Jednak punktem kulminacyjnym była niespodzianka przygotowana przez naszych nauczycieli, czyli to że ulicę zwiedzaliśmy niekonwencjonalnym środkiem transportu- rikszą.

Zwiedzanie Piotrkowskiej zakończyliśmy obiadem w miejscowych restauracjach.

Ostatnią atrakcją, którą zobaczyliśmy w Łodzi ,była Manufaktura, czyli centrum handlowo-usługowo- rozrywkowe na terenie, którego znajdują się liczne atrakcje. W Manufakturze zwiedzaliśmy muzeum Fabryki, w którym poznaliśmy, dzięki znakomitemu przewodnikowi, historię kompleksu fabryczno-mieszkalnego Izraela Poznańskiego.

Z Manufaktury udaliśmy się na przystanek, aby dojechać na dworzec PKS, z którego odjeżdżał Polski Bus do Katowic. I tu pojawił się dreszczyk emocji, ponieważ zgodnie z informacją uzyskaną od kierowcy autobusu miejskiego – mieliśmy marne szansę na to, aby zdążyć na nasz autokar.

Na szczęście każdy z naszej grupy, jak na turystów przystało wraz z nauczycielkami, miał świetną kondycję i przetrwał bieg na 500 metrów, dzięki czemu zdążyliśmy na nasz transport.

O godzinie 20:50 byliśmy już na dworcu głównym w Katowicach, z którego pieszo udaliśmy się na aleję Korfantego gdzie oczekiwaliśmy na autobus do naszego miasta.

Wycieczka zakończyła się przed godziną 22 na przystanku Osiedle Stałe, skąd wszyscy pełni świetnych wrażeń wrócili do domu.